Tuesday, April 27th

MATH


  • Elapsed Time

Use a clock to help you time how much time has elapsed. For one side of your worksheet you shold use the big clock in your notebook to skip-count by 5´s. (The clock we wrote on yesterday that is titled: Telling Time to the Minute.)
For example: It is 3:00. After I brush my teeth it is 3:15. How much time goes by?
Count by 5´s on a face clock to find the answer.
3:00-3:05 (5)
3:05-3:10 (10)
3:10-3:15 (15)
15 minutes has gone by.
When you need to find out what the new time is you can ADD the amount of minutes to the first time to find the answer.
For example: It is 4:05. I take a bath for 20 minutes. What time is it when I am done taking my bath?
4:05 + 20 minutes = 4:25, because :05 + :20 = :25
It is 4:25 when I am done taking my bath.


MATEMÁTICAS
  • Tiempo pasado


Usa el reloj para saber cuanto tiempo ha pasado. Para una cara de tu guia debes usar el reloj grande en tu cuaderno para contar de a 5 en 5. ( en el reloj que escribimos ayer que esta titulado: Telling Time to the Minute)
Por ejemplo: son las 3:00 después de que me baño los dientes son las 3:15. Cuanto tiempo ha pasado?
Cuenta de a 5 en 5 en el reloj para encontrar la respuesta
3:00-3:05 (5)
3:05-3:10 (10)
3:10-3:15 (15)
han pasado 15 minutos.
Cuando necesites saber la nueva hora puedes SUMAR la cantidad de minutos a la primera hora para encontrar la respuesta.
Por ejemplo: son las 4:05. Me baño por 20 minutos. Que hora es cuando termine de bañarme?
4:05 + 20 minutos = 4:25, porque :05 + :20 = :25s
son las 4:25 cuando termine de bañarme.