Tuesday, November 3rd

MATH


  • Review Worksheets for Chapter Test on Thursday

Complete the worksheets by showing all of your work and finding the important words in the story problems. We will correct these papers in class tomorrow to help us practice and study for the Chapter Test on Thursday.

Use your notebook and other Math papers to study the following topics: comparing numbers (greater than, less than, equal to), ordinal numbers, solving story problems (by finding important words: more and less), rounding numbers to the nearest 10.

MATEMÀTICAS

  • Guias repaso para la evaluaciòn del jueves.

Completa la guìa mostrando las operaciones y encontrando las palabras importantes en los problemas. Corregiremos estos papeles en clase mañana para ayudarnos a praciticar y estudiar para la evaluaciòn del capitulo del jueves.

Usa tu cuaderno y los otros papeles de matemàticas para estudiar los siguientes temas: comparaciòn de nùmeros (mayor que, menor que, e igual a), nùmeros ordinales, soluciòn de problemas ( encuentra las palabras importantes: more y less , mayor y menor), aproximaciòn de nùmeros a la decena mas cercana.


ENGLISH



  • Writing Assessment~Day 1

Today we started our writing assessment for the first trimester. Our topic is our grandparents. We interviewed them on Friday in class and we are using their answers and other information we already know about them to write a story about these wonderful people. This writing assessment is an IN CLASS project and we will continue to work on this throughout this week and possibly into next week.

We will be sharing our work with our families when the process of writing this story is complete. Today we began brainstorming ideas.

INGLÈS

  • Evaluaciòn de escritura- Dìa 1

Hoy empezamos nuestra evaluaciòn de escritura del primer trimestre. nuestro tema es los abuelos. Los entrevistamos el viernes en clase y estamos usando las respuestas y otra informaciòn que ya sabemos sobre ellos para escribir la historia sobre estas personas maravillosas. Esta evaluaciòn es un proyecto en clase y continuaremos trabajando en esto a travès de la semana y posiblemente la pròxima semana.

Estaremos compartiendo nuestro trabajo con nuestras familias cuando el proceso de la escritura de la historia este terminado. Hoy empezamos con la lluvia de ideas.


NOTES



  • Bring library books to school tomorrow.

NOTAS

  • Traer los libros de la biblioteca mañana.