Wednesday, January 27th and Thursday, January 28th

ENGLISH


  • Word Work Quiz Friday

Practice saying, writing and spelling the word wall words for the quiz on Friday. You need to know how to spell all of the words and write them in a sentence.


Practice and finish your http://www.raz-kids.com/ reading assignment to prepare for our in-class work on Friday. You should be able to tell the story in your own words to check for comprehension.


Ask yourself: What is this story about? What happens in the story? What are some new words I learned? What do these words mean?


  • Practice the Language Game with your family

Practice the new vocabulary we are learning by playing the Language Game with your friends and family. Bring your TPR cards back to school on Friday! You do not need to bring the game board to school again. This is for you to keep at home and use to practice your English speaking about water.

INGLÉS

  • Quiz de Word Work el viernes

Practica diciendo, escribiendo y deletreando las palabras de word wall para el quiz del vierenes. Necesitas saber escribir todas las palabras y escribir oraciones utilizandolas.

Practica y termina tu tarea de lectura en http://www.raz-kids.com para prepararte para nuestro tabajo en clase el viernes. Debes ser capaz de decir la historia con tus propias palabras para practicar tu comprensión.

  • Practica el juego de lenguaje con tu familia.

Practica el nuevo vocabulario que estamos aprendiendo con el juego de lenguaje con tus amigos y familia. Trae tus tarjetas de TPR de vuelta al colegio el viernes! No necesitas traer el juego de mesa al colegio de nuevo. Esto es para que lo tengas en casa y practiques tus conocimientos sobre el agua en inglés.


Preguntate a ti mismo: sobre que es esta historia? Que pasa en la historia? Cuales palabras nuevas aprendí? Que significan estas palabras?

SCIENCE



  • Saving Water Experiment-How Can You Save H2O?

We completed an experiment in class about one way to save water. By making predictions the students learned how the amount of water needed to fill a bucket can change if there is something else in the bucket.


Talk with your family about ways your family can save water in your house. Share some of the ideas you learned from the book, Water Detective, about ways to save water at home. Create a plan with your family about how you can work together to save water together.

CIENCIAS

  • Experimento sobre como puedes ahorrar el agua- Como Puedes ahorrar el H2O?

Completamos un experimento en clase sobre una forma de ahorrar el agua. Haciendo predicciones los estudiantes aprendieron cuanta cantidad de agua se necesita para llenar una canasta si hay algo mas en ella.

Habla con tu familia sobre las formas en las que ellos pueden ahorrar el agua en tu casa. Comparte algunas de las ideas que aprendimos del libro, Detective del agua, sobre formas de ahorrar el agua en casa. Crea un plan con tu familia sobre como pueden trabajar juntos para ahorrar el auga juntos.

NOTES



  • 3-Way Conferences

Thank you to ALL families for coming to school for our 3-way conferences! The students did wonderful and were so happy to share their success in school, with you! Thank you for your continued support in helping your children learn more about responsibility and how to continue improving all the time. We loved having you in the classroom and look forward to helping in the new goals we have created together for our students. Please sign and return the questions/comments form and your student´s grades TOMORROW (Friday). I will make a copy of the grade report and send it home with the students.


Thank you,


Miss Jill

NOTAS

  • Conferencias tripartitas

Gracias a TODAS las familias por haber venido al colegio para nuestras reuniones tripartitas! Los estudiantes hicieron un gran trabajo y estuvieron muy felices de compartir con ustedes todo el exito que han tenido en el colegio! Gracias por el apoyo continuo que le dan a sus hijos en cuanto al aprendizaje de la responsabilidad y de las formas en las que pueden mejorar todo el tiempo. Nos encantó tenerlos en el salón y estamos a la expectativa de los nuevos logros que se establecieron juntos para ayudar a nuestro estudiantes. Por favor fimen y devuelvan la hoja de preguntas/comentarios y las notas de sus hijos MAÑANA (viernes). Haré una copia del reporte de notas y lo enviaré a casa con los estudiantes.

Gracias

Miss Jill