Tuesday, January 19th

MATH




  • Count Back-Show your work!


Use the subrtraction strategy, Count Back to complete these pages.

For the page with the number lines, circle the greater number for each question and use your pencil to show "counting back" by drawing lines the correct number of spaces. Write your answer on the line.


For the page with the story problems, circle the important words and the two numbers in each question. Use the number line on the other side of the page, or the number line you have at home to help you solve the problems. You can find all of the important words for subtracting in your Math notebook. (#4-The important words are "the rest".)

MATEMÁTICAS

  • Cuenta hacia atrás- muestra el proceso

Usa la estrategia de la resta, cuenta hacia atras para completar estas paginas.

Para la pagina con lineas numéricas, encierra el número mas grande en cada pregunta y usa tu lapiz para mostrar como estas contando hacía atrás pintando lineas la cantidad correcta de espacios. Escribe tu respuesta en la linea.

Para la página con problemas, encierra las palabras importantes y los dos numeros en cada pregunta. Usa la linea numerica en el otro lado de la pagina, o la linea numerica que tienes en la casa para ayudarte a solucionar los problemas. Puedes encontrar todas las palabras importantes para restar en tu cuaderno de matemáticas. ( #4- las palabras importantes de la resta).

ENGLISH



  • Thinking-Reflection (in class)

Think about all of the wonderful work you did this trimester. Read the comments from your friends. How do these make you feel?


Read your second grade goals in your portfolio and think about what you have started to do and what you need to start now. These are the goals you would like to accomplish by the end of second grade. Are you working on these goals?

INGLÉS

  • Piensa y reflexiona en clase
Piensa sobre todo el trabajo maravilloso que hiciste este trimestre. Lee los comentarios de tus amigos. Como te hizo sentir esto?

Lee tus logros de segundo grado en tu portafolio y piensa sobre lo que ya empezaste a hacer y sobre lo que necesitas empezar a hacer. Estos son logros que te gustaría obtener al final de segundo grado. Estas trabajando en estos logros?

NOTES



Thank you for the donations we received for the relief effort in Haiti. We still need more if you have not donated. Thank you!

NOTAS

Gracias por las donaciones que recibimos para Haiti. Todavía necesitamos mas si aun no han realizado sus donaciones. Gracias!