Tuesday, February 2nd

MATH


  • Problem Solving-Act it out (for Thursday)

Use the examples we did today and yesterday to create a short play to present in class on Thursday. You will need to find one type of obejcts that you can bring to school on Thursday to use during your silent play. You will act out your story problem for the class.

In your notebook, you need to write the number sentence and story problem that explains your acting. Write both of these in your Math notebook and bring to school on Thursday. You will show your play in class on Thursday, so you need to bring these real things to school as well.

If you have any questions about what to, please ask Miss Jill or Miss Luza tomorrow during school. Here is my example problem:

I am going to bring necklaces for my objects.

My number sentence: 5-1=4

My story problem: I have 5 necklaces. I put one in my purse to take home. How many necklaces do I still have?

You have 5 different examples in your Math notebook that can help you complete this assignment as well.

MATEMÁTICAS

  • Solución de problemas-actúa ( para el jueves)
Usa los ejemplos que hicimos hoy y ayer para crear nuestra pequeña obra para presentar en clase el jueves. Necesitarás encontrar una clase de objetos que puedas traer al colegio el jueves para usar durante tu obra en silencio. Actuaras tu problema para la clase.

En tu cuaderno necesitas escribir la operación y el problema que explique lo que esta actuando. Escribe ambas en tu cuaderno de matemáticas y tráelos al colegio el jueves. Mostraras tu obra en clase el jueves, entonces también necesitas traer estas cosas reales.

Si tienes alguna pregunta sobre lo que debes hacer, por favor preguntale a Miss Jill o a Miss luza mañana durante el colegio. Acá esta mi problema como ejemplo:

Voy a traer collares como mis objetos

Mi operación es: 5-1=4

Mi problema: Tengo 5 collares. Pongo uno en mi bolso para llevarlo a casa. Cuantos collares tengo todavía?

Tienes 5 ejemplos diferentes en tu cuaderno de matemáticas que pueden ayudarte a completar esta tarea bien.

ENGLISH



Get ready for our reading comprehension work on Friday.



  • Write about water (in class)

Use the graphic organizer we worked on together in class to write a story about water.

INGLÉS

  • www.raz-kids.com
Alístate para el trabajo de comprensión lectora el viernes

  • Escribe sobre el agua ( en clase)
Usa el organizador gráfico en el que trabajamos juntos hoy en clase para escribir una historia sobre el agua.


NOTES



  • 100 Day of School are almost here!

This coming Monday we will be celebrating 100 days of school! Tomorrow you will receive more information about what you need to bring to school on Monday to share with the class.


  • Bring your library books to school tomorrow.
NOTAS

  • Ya casi llegan los 100 días de colegio
Este lunes que viene estaremos celebrando los 100 dias de colegio! Mañana recibirás mas información sobre lo que necesitas traer al colegio el lunes para compartir con la clase.